PWN als eerste drinkwaterbedrijf in Nederland gecertificeerd voor Assetmanagement - Maintenancewijzer
176
post-template-default,single,single-post,postid-176,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,qode-theme-ver-10.0,elementor-default,elementor-kit-1167

PWN als eerste drinkwaterbedrijf in Nederland gecertificeerd voor Assetmanagement

Drinkwaterbedrijf tilt dienstverlening naar hoger niveau

PWN is als eerste drinkwaterbedrijf in Nederland gecertificeerd voor de norm NEN-ISO55001 voor asset management. Met deze internationaal erkende certificering wil PWN haar inspanningen en deskundigheid op het gebied van assetmanagement aantoonbaar maken. Samen met Mainnovation, grondlegger van de Value Driven Maintenance & Asset Management methodiek, kwam PWN tot dit fantastische resultaat.

In 2012 is PWN samen met adviesbureau Mainnovation het traject gestart dat heeft geleid tot dit certificaat, uitgegeven door KIWA, de onafhankelijk certificerende organisatie die de audits bij PWN heeft afgenomen. Dirk Konijnenberg, lead auditor bij KIWA,: “PWN beschikt over een robuust assetmanagementsysteem dat voldoet aan de gestelde normeisen en voldoende kader biedt voor analyse en verbeteringen van haar assets en assetsprestatie.” Op basis van de erkende VDMXL-methode van Mainnovation is PWN er als organisatie in geslaagd om het assetmanagement te professionaliseren en door dit extern te laten toetsen aantoonbaar te maken voor klanten en stakeholders. Joke Cuperus, directeur PWN: “Assetmanagement gaat over de totale fysieke drinkwater-infrastructuur, van onze bronnen tot de watermeter bij de klant. Door professioneel assetmanagement leveren we een sterke bijdrage aan het structureel beheren van onze bedrijfsmiddelen. Hierdoor wordt een optimale balans gecreëerd tussen de bedrijfsprestaties van assets en de kosten en risico’s daarvan. PWN vindt dat dit van haar als maatschappelijke organisatie mag worden verwacht. We zijn ontzettend trots op de certificering! We hebben hiermee onze dienstverlening naar een aantoonbaar hoger niveau getild.”