ASSET Rail verricht Prestatiegericht Onderhoud Moerdijkbrug - Maintenancewijzer
659
post-template-default,single,single-post,postid-659,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,qode-theme-ver-10.0,elementor-default,elementor-kit-1167

ASSET Rail verricht Prestatiegericht Onderhoud Moerdijkbrug

Met de gunning van het nieuwe PGO-contract Dordrecht verricht ASSET Rail komende vijf jaar het onderhoud van twee bijzondere delen van het Nederlandse spoor: de Moerdijkbrug en de Kap van Barendrecht. Het contract start op 1 oktober en ASSET Rail werft daarom nu volop nieuw personeel in de regio Randstad Zuid. Er is plek voor monteurs, werkvoorbereiders, uitvoerders en een manager. Het nieuwe contract betreft het vijfde PGO-contract voor ASSET Rail, dat nu circa 25 procent marktaandeel voor het spooronderhoud in Nederland heeft.

De afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd in het spoor in en rond Dordrecht, waaronder ook de spoedreparatie op de Moerdijkbrug. Vernieuwing van de ingegoten spoorstaven zorgde voor flink oponthoud en maakte zichtbaar hoe belangrijk deze infrastructuur voor het internationale goederen- en reizigersvervoer is, als ook voor de nationale en regionale spoorverbindingen. De Kap van Barendrecht vraagt eveneens optimale scherpte. Het is de enige plek in Nederland waar, op negen sporen naast elkaar, zowel normale passagierstreinen, goederentreinen en hogesnelheidstreinen in een tunnel bij elkaar komen. Mede vanwege het vervoer gevaarlijke stoffen gelden in de tunnel de hoogste veiligheidseisen.

Aan ASSET Rail, eigendom van advies- en ingenieursbureau Arcadis en bouwbedrijf Dura Vermeer, het spooronderhoud optimaal uit te voeren. Hiervoor worden diverse eigen innovaties ingezet op gebied van reductie van TAO’s (treindienst aantastende onregelmatigheden), zoals de coördinatie vanuit een eigen landelijk operationeel controlecentrum en gebruik van eigen werkplaatsen.

Foto: SpoorPro